Tror på våren

Idag är det en så himmla grå och trist dag att det inte gör något alls att jag är "fast spikad" i stolen vid datorn. Men det gör inget att det är en sådan dag för känslan av vår finns där ändå, det är plus grader ute, om än bara futtiga 4, dom helfodrade skorna är undanställda, förhoppningsvis för denna vintern och vantarna är inte ett måste. Hoppet om varmare tider när våren tittar fram finns i maggropen. Jag blir gladare av bara tanken att snart är det inte lång tid kvar till värmen och sommaren.

Det ska bli så skönt att inte behöva ta på sig tjocka jackan när man går ut och inte behöva gå om kring och frysa ständigt. Jag älskar sommar och värme, en av dom härligaste känslorna jag vet är att efter några timmar i ett flygplan ta mig igenom Antalyas flygplats och ut genom glasdörrarna till parkeringen och känna värmen mot min hud, den om famnar en och man vill bara omslukas av den. Det är härligt.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Åh herregud vad jag längtar till värmen nu! Du kunde verkligen förmedla känslan av vår och värme.

2012-02-28 @ 14:01:40
Postat av: Josefin

Jag kan inte läsa dina kommentarer och kommer inte ihåg om det är jag som kommenterat detta inlägg (som fortfarande är det enda jag ser!)

2012-03-13 @ 14:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0